Taalproject

De school is genoemd naar een belangrijke schrijver, Menno ter Braak.

Om deze naam met trots te dragen, wordt er elk jaar extra aandacht besteed aan het creatief omgaan met taal.

Eénmaal per jaar wordt in alle groepen het taalproject gehouden. Er wordt hierbij een kinderboekenschrijver uitgenodigd op school. Elk jaar met een andere invulling met als doel op veel verschillende manieren met taal bezig te zijn. Zo vergroten we de creativiteit en het plezier in het spelen met taal. De ouders worden hierbij betrokken.

Er vindt een gezamenlijke opening en afsluiting plaats. Als extra stimulans en uitdaging deelt een jury elk jaar de Menno ter Braak wisseltrofee (de zogenaamde Dikke Duim) uit aan een leerling die zich op de een of ander manier op taalgebied onderscheiden heeft van de andere leerlingen.