Goede doelen actie

In 2017 zijn we gestart om onze eindejaarsviering op school te combineren met een actie voor het goede doel.

Deze tijd van het jaar vieren we op school en thuis Sinterklaas, de kerst en oud en nieuw.

Maar deze periode is niet voor iedereen feestelijk en gezellig... om welke reden dan ook. Daarom willen we ook aan een ander denken en hier iets mee doen.

Een aantal keren hebben we gekozen voor de voedselbank. Een goed doel, dat elke keer enthousiast wordt ontvangen. De voedselbank is niet meer weg te denken in de maatschappij en we steunen deze organisatie graag.

In 2020 is er gekozen voor “de speelgoedbank”. Deze valt al enige tijd onder de voedselbank Oost-Achterhoek. Middels het inleveren van bonnen van lege flessen is er geld ingezameld om speelgoed te kopen voor kinderen in gezinnen die het minder hebben. Op deze manier krijgen zij met Kerst of met de verjaardag ook een mooi cadeau. Hoe mooi is dat! Zeker in deze tijd, waarin velen het ineens echt met veel minder moeten doen.

In 2018 hebben we een kerstmarkt gehouden waarbij werkjes zijn verkocht. De opbrengst ging naar stichting Join 4 Energy.

In 2022 hebben we de Sofia's Lichtjestocht gelopen.

Daarnaast brengen we elk jaar een attentie naar de bewoners van de Meergaarden vlak voor de feestdagen.

We hebben brieven en kaarten geschreven, deze zijn bezorgd door de leerlingen. Hier was iedereen enorm blij mee!