Taalproject 'Klaar voor de start'

Na twee rare jaren met een afgebroken en een 'ander' taalproject... was het dit jaar weer als vanouds!

De afgelopen drie weken heeft OBS Menno ter Braak haar jaarlijkse Taalproject gehouden. Met dit jaar het thema Sport. Het taalproject werd geopend met ochtendgymnastiek voor alle leerlingen. “Een week later kwam Fred Diks, bekend van de boeken over Koen Kampioen en zijn nieuwste uitgave Professor S, een bezoek brengen aan onze school. Voor de kleutergroepen kwam ‘juf’ Alie beeldend vertellen”.

Tijdens het project hebben de leerlingen vol enthousiasme gewerkt aan allerlei taalproducten die uiteindelijk werden tentoongesteld. Ouders en andere belangstellenden konden samen met de leerlingen de hele school door om alle gemaakte werk te bewonderen.

Uit elke groep waren 3 leerlingen genomineerd met een taalproduct. Een vakkundige jury bestaande uit een ouder, een journalist en een oud-collega hebben uit al deze verhalen, gedichten en werkstukken de medaillewinnaars gekozen. De winnaar van groep 1/2 is Nora Hummelink geworden, voor groep 3/4 mocht Adam Khaled Zahra de medaille in ontvangst nemen. Stan Heinhuis en Dani van der Woude is het enthousiaste duo dat voor groep 5/6 de medaille heeft gewonnen en in Marit Riethorst heeft voor groep 7/8 de prijs in ontvangst genomen. Met haar verhaal over de ijsbeer die graag wilde sporten op een tropisch eiland. Daarmee mag zij zich ook de winnaar van de Dikke Duim noemen.

Voor meer foto's en sfeerverslagen: zie schoolactiviteiten/taalproject 'klaar voor de start'

Naar het overzicht