Pleinkunst project

In de corona periode zijn tal van activiteiten afgelast. Voor de leerlingen van onze school was dat soms best lastig. Ook voor het team was het een puzzel om te bedenken welke activiteiten doorgang konden vinden. Zo werd in samenwerking met Muziek en Kunstwijs het ‘pleinkunstproject’ bedacht.

De leerlingen hebben eerst allerlei ontwerpen gemaakt.  De kleutergroepen in het thema ‘onderwaterwereld’, groep 3 en 4 had als opdracht ‘dieren’ en de bovenbouwgroepen gingen aan de slag met ‘sport en spelen’.

Vervolgens heeft kunstenares Janet Timmerije deze ontwerpen overgenomen op het plein en op twee grote borden.

Daarna moesten de leerlingen weer aan de slag met het verven. Dit was gepland op de laatste schooldag voor de zomervakantie.

De jongste leerlingen konden binnen aan de slag met de grote borden. Helaas viel het voor de bovenbouw letterlijk en figuurlijk in het water. Afgelopen week was het mooi weer en kon er eindelijk geverfd worden buiten. Met alle kinderen op een rij aan de slag om de tekeningen van mooie kleuren te voorzien. Op deze wijze ontstond een kleurrijk geheel, het resultaat is prachtig geworden. Hiervan zullen de leerlingen nog lang genieten! De borden worden opgehangen bij de ingangen van de school. Een mooie binnenkomst voor iedereen en een mooie start van het schooljaar!