Ik ben vandaag zo vrolijk is thema Taalproject 2024

Taalproject 'Ik ben Vandaag zo Vrolijk'

Van Gekke Gevoelens naar Toffe Taal, dat was de opdracht dit jaar.

Kinderen gingen aan de slag met gedichten, verhalen, tekeningen en schilderijen en vooral heel veel fantasie gebruiken om je gevoel onder woorden te brengen.

Haas heeft het Taalproject geopend. Schrijfster Annemarie Bon bracht een bezoek aan alle klassen.

Na ruim 3 weken was er een ruim gevulde tentoonstelling te bewonderen. Donderdag 21 maart was het zover: de uitreiking van de De Dikke Duim.

Boet, Liv, Yrsa en Jim mochten zich de medailleswinnaars noemen en tot slot ging Yrsa er met de winst vandoor. De jury oordeelde over haar verhaal en schilderij: het is een prachtig verhaal en een symbolisch schilderij over het verdriet van een man die zijn vrouw mist. Indrukwekkend hoe woord en beeld elkaar versterken. Gefeliciteerd Yrsa!